ATL

Wat is ATL?

Woordenboek Publicatie ATL op 09 juni 2021

ATL

Above the line


Kranten

Above the line is een marketingmethode, waarbij gebruik wordt gemaakt van massamedia. De reclameboodschap is voor een ieder gelijk. Vaak wordt deze manier van adverteren gebruikt om de imago van een product, website of dienst te versterken.

Voorbeelden massamedia:

  • websites
  • sociale media
  • kranten
  • televisie
  • affiches
  • sponsering
  • radio

Synoniemen, volkstaal en eufenismen

Nederlandse vlag Boven de vouw


          

Thema's:

Woordenlijst:

BTL
Below the line is een marketingmethode die gericht is op directe communicatie met specifieke doelgroepen. Doelen van below the line marketing: genereren omzet op korte termijn promoten van een bepaald product of dienst een nieuw product op de markt te brengen versterken naamsbekendheid, zeker na een val in de imago een beursgang van een bedrijf […]

Gerelateerde websites

Externe linkBeschrijvingTaal
Verklaring van marketingbegrippen en marketingtermen Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Nederlandse vlag