ATL

Wat is ATL?

Woordenboek Publicatie ATL op 09 juni 2021
ATL
Above the line
Boven de vouw

Above the line is een marketingmethode, waarbij gebruik wordt gemaakt van massamedia. De reclameboodschap is voor een ieder gelijk. Vaak wordt deze manier van adverteren gebruikt om de imago van een product, website of dienst te versterken.

Voorbeelden massamedia:

  • websites
  • sociale media
  • kranten
  • televisie
  • affiches
  • sponsering
  • radio

Thema's:

Woordenboeken:

ComputerComputerKantoor en schoolKantoor en school

Woordenlijst:

BTL
Below the line is een marketingmethode die gericht is op directe communicatie met specifieke doelgroepen. Doelen van below the line marketing: genereren omzet op korte termijn promoten van een bepaald product of dienst een nieuw product op de markt te brengen versterken naamsbekendheid, zeker na een val in de imago een beursgang van een bedrijf […]

Bronvermelding:

Bron: Artikel op website
Artikel:Verklaring van marketingbegrippen en marketingtermen
Auteurs:
Jaar:2021
Geraadpleegd:9 juni 2021
Website:Verklaring van marketingbegrippen en marketingtermen
Artikel link:https://onlinemarketingagency.nl/marketingtermen/
Bron: Boek “ICT Woordenboek met CD-ROM”
Boek:ICT Woordenboek met CD-ROM
ISBN:90-389-1059-2
Auteurs:Bos, G.
Jaar:2000
Stad, Land:Rijswijk, Nederland
Uitgever:Uitgeverij Elmar B.V.
Pagina's:
Website: