Banner

Wat is Banner?

Woordenboek Publicatie Banner op 12 juni 2021
Banner

Een banner is een afbeelding met reclame op een website. Door op de banner te klikken wordt een pagina geopend waar meer informatie te vinden is over het onderwerp van de reclame. Doel van banners is om bezoekers naar een website of een bepaalde webpagina te trekken.

Eigenaren van websites kunnen wat extra geld bijverdienen door banners te tonen, banners worden aangeboden door bedrijven die een affiliatie- of een partnerprogramma hebben. Elke keer wanneer een bezoeker op de betreffende banner klikt, krijgt de eigenaar een financiële vergoeding.

Banners zijn er in verschillende formaten en kunnen behalve statisch (vast beeld) ook animerend (bewegend) zijn.

Veel gebruikte formaten zijn:

  • Leaderboard (128 x 90 pixels)
EreadersEreaders
  • Full banner (468 x 60 pixels)
MobileMobile
  • Rectangle (300 x 250 pixels)
Kantoor en schoolKantoor en school
  • Skyscraper (120 x 600 pixels)
ComputerComputer

Ter info: Wanneer een bezoeker op een van de banners klikt en een hele grote bestelling plaatst bij Bol.com, dan krijgt de maker van ITWoordenboek.nl een paar centen van Bol.com. Bedankt daarvoor….

Synoniemen, volkstaal en eufenismen

Banner Ad
Display banner

Thema's:

Woordenboeken:

Kantoor en schoolKantoor en school ComputerComputer

Woordenlijst:

Advertentie
Een advertentie is de verzamelnaam voor alle commerciële uitingen. Doel van een advertentie is de lezer te verleiden tot een bepaalde actie of om de imago te vergroten. Voorbeelden advertentie vormen: Links Banners Button Interstitial Billboard Affiche Splash Nieuwsbrief Advertentie op sociale media SMS Advertorial Nieuwsbrief Doelen advertenties: Mensen te laten interesseren in producten, diensten, […]
Advertentie fotografie
Advertentie fotografie maakt foto’s voor posters, reclame zuilen, websites of advertenties in tijdschriften of kranten. Onder advertentie fotografie valt niet alleen product fotografie, maar is vaak ook gericht op het tonen van een bepaald merk of dienst.

Bronvermelding:

Bron: Boek “ICT Woordenboek met CD-ROM”
Boek: ICT Woordenboek met CD-ROM
ISBN: 90-389-1059-2
Auteurs: Bos, G.
Jaar: 2000
Stad, Land: Rijswijk, Nederland
Uitgever: Uitgeverij Elmar B.V.
Pagina's:
Website:
Bron: Artikel op website
Artikel: Verklaring van marketingbegrippen en marketingtermen
Auteurs:
Jaar: 2021
Geraadpleegd: 9 juni 2021
Website: Verklaring van marketingbegrippen en marketingtermen
Artikel link: https://onlinemarketingagency.nl/marketingtermen/