Marketing

Woordenboek met 13 definities

Woordenboeken Publicatie Marketing op 09 juni 2021
ABC Linkruil
Vorm van linkruil, waarbij 3 websites betrokken zijn. Bij een linkruil worden tussen 2 websites links uitgewisseld. ABC-Linken werkt met 3 websites: A, B en C. De webmaster beheert 2 pagina’s (A en C). Er zijn geen links tussen website A en C. Om een backlink te krijgen van een andere website (B), wil de […]
Acquisitie
Acquisitie is het werven van nieuwe klanten, opdrachten en het trekken van bezoekers naar de website. De acquisitie is een salesactiviteit en/of marketingactiviteit van een organisatie. Typen acquisitie: Koude acquisitieBij koude acquisitie is er geen bestaand verband tussen klant/bezoeker en de organisatie/website. De potentiële klant/bezoeker wordt ongevraagd benaderd, bijvoorbeeld door middel van brief, mail of […]
Advertentie
Een advertentie is de verzamelnaam voor alle commerciële uitingen. Doel van een advertentie is de lezer te verleiden tot een bepaalde actie of om de imago te vergroten. Voorbeelden advertentie vormen: Links Banners Button Interstitial Billboard Affiche Splash Nieuwsbrief Advertentie op sociale media SMS Advertorial Nieuwsbrief Doelen advertenties: Mensen te laten interesseren in producten, diensten, […]
Advertentie fotografie
Advertentie fotografie maakt foto’s voor posters, reclame zuilen, websites of advertenties in tijdschriften of kranten. Onder advertentie fotografie valt niet alleen product fotografie, maar is vaak ook gericht op het tonen van een bepaald merk of dienst.
Advertorial
Een advertorial is een informatief verhaal met een (verborgen) reclameboodschap. De advertentie lijkt hierdoor een artikel zijn, wat naast waardevolle informatie ook promotionele inhoud bevat. Een advertorial is met een krachtig marketingmiddel, aangezien lezers de advertorial vaak beter lezen dan een gewone advertentie. Daarnaast geeft een advertorial de adverteerder de kans om zijn verhaal op […]
ATL
Above the line is een marketingmethode, waarbij gebruik wordt gemaakt van massamedia. De reclameboodschap is voor een ieder gelijk. Vaak wordt deze manier van adverteren gebruikt om de imago van een product, website of dienst te versterken. Voorbeelden massamedia: websites sociale media kranten televisie affiches sponsering radio
Backlink
Een backlink is een koppeling (hyperlink) van een website naar een andere website. Backlinks vormen een subcategorie binnen Hyperlinks. Backlinks zijn belangrijke graadmeters voor zoekmachines, des te meer links naar een website, des te belangrijker de website. Backlinks zijn van groot belang voor de positie in de zoekmachines. Ze geven het zoekmachine algoritme een indicatie […]
Banner
Een banner is een afbeelding met reclame op een website. Door op de banner te klikken wordt een pagina geopend waar meer informatie te vinden is over het onderwerp van de reclame. Doel van banners is om bezoekers naar een website of een bepaalde webpagina te trekken. Eigenaren van websites kunnen wat extra geld bijverdienen […]
BTL
Below the line is een marketingmethode die gericht is op directe communicatie met specifieke doelgroepen. Doelen van below the line marketing: genereren omzet op korte termijn promoten van een bepaald product of dienst een nieuw product op de markt te brengen versterken naamsbekendheid, zeker na een val in de imago een beursgang van een bedrijf […]
Linkfarming
Een link farm is een verzameling van een groot aantal websites, die speciaal zijn gecreëerd om de positie (ranking) van een of meerdere websites in zoekmachines te verbeteren. De websites in de verzameling hebben backlinks naar elkaar en beïnvloeden zo het algoritme van de zoekmachines. Een webmaster kan backlinks van elke website uit een link […]
Linkruil
Onder linkruil wordt het uitwisselen van links tussen 2 website eigenaren. Door een backlinks op elkaars website te plaatsen, worden de websites belangrijker voor zoekmachines. Des te meer backlinks naar een website, des te belangrijker zoekmachines de website vinden. Het is dan ook voor een website eigenaar belangrijk dat er veel backlinks naar de website […]
Reclamespot
Een reclamespot is een korte advertentieboodschap die via massamedia, tussen de normale uitzendingen, wordt uitgezonden. Voorbeelden reclamespots: radiospots televisiespots online advertenties (videofilmpjes)
Visual blindness
Het verschijnsel dat mensen niet alles zien op een website, advertentie, krant en affiches. Bezoekers hebben geleerd om bepaalde zaken te negeren, zoals banners en advertenties. Een webmaster kan onderzoek doen hoe bezoekers de website benaderen en lezen, door bijvoorbeeld een eye-tracking onderzoek te doen en een heatmap te laten genereren. Hierbij worden de bewegingen […]

Thema's:

BoekenBoekenGamesGames